søndag den 9. juni 2013

Omega 3


Jeg er begyndt og spise Chia frø i stedet for 40 g. valnødder, for at få omega 3. Problemet med valnødderne, er kalorierne. I de 40 g. var der næsten 300 kalorier, hvorimod der i 25 g. Chia frø, kun er 113 kalorier. Når jeg nu er på en ret lav kalorie kur, så det lidt surt og skulle give plads til 300 kalorier i form af en håndfuld ikke særlig mættende nødder. Har da også læst lidt og Chia frø skulle være rigtig sunde, med calcium og masser a fiber, og så skulle de holde en mæt i lang tid. Putter dem ovenpå min overnight oatmeal. Nogle laver dem til gele, i deres drinks eller lign. På den måde ligner de åbenbart hørfrø, som i øvrigt også indeholder omega 3, men som skulle indeholde cadium, så dem har jeg styret udenom, og derfor holdt mig til valnødder. Er glad for jeg fandt Chia frø. Nu kan jeg nemlig spise en hel rugbrødsmad extra om dagen... Wee :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar