søndag den 9. juni 2013

Pølsehorn


Så fik jeg lavet veganske pølsehorn. De blev gode, og selv om man da godt kunne smage, at det ikke var "rigtige" pølser, så tror jeg faktisk kun det var fordi man vidste det. Tror jeg vil prøve og servere dem for nogle uvidende forsøgs kaniner. Muhaha. Ret sikker på de ikke opdager det. Min altspisende kæreste, sagde da at de godt kunne have narret ham.

Ingredienser:

50 gram gær

2,5 dl lunkent vand

1-2 spsk. neutral olie (f.eks. rapsolie)

1 tsk. salt
1 spsk. sukker
200 gram fuldkorns speltmel
300 gram hvedemel
Wheaty cocktailpølser

Fremgangsmåde:
Opløs gæren i vandet og tilsæt olie, salt og sukker. Hæld fuldkornsmelet i og rør dejen og tilsæt så hvedemelet lidt af gangen. Sæt dejen til hævning et lunt sted i ca. 15 min.
Del derefter dejen i to og rul hver dej ud i en cirkel. Skær dernæst 8 trekanter og placer pølsen i den brede ende og rul dejen sammen til et horn.
Hornene skal hæve tildækket i 30 min og pensl dem med vand. Bag dem i 15-20 min ved 200 grader.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar